Jedyną ofertę w przetargu Polregio na 5 używanych spalinowych zespołów trakcyjnych złożyła firma Public Transport Service. Cena mieści się w kosztorysie zamawiającego. Do Polregio trafią zapewne pojazdy z rodziny Talent, z których jeden mogliśmy zobaczyć na tegorocznych targach TRAKO.
Na sfinansowanie zakupu Polregio zamierza – jak poinformowała spółka – przeznaczyć 91 573 500 zł brutto. PTS zażądał za swoje pojazdy nieco mniej, bo 90 712 500 zł. Oznacza to, że jeśli nie będzie niespodzianek przy badaniu ofert, umowę będzie można podpisać.
O warunkach zamówienia pisaliśmy na początku miesiąca. Obejmuje ono dostawę pięciu używanych jednostek spalinowych, dwu- lub trzyczłonowych. Składy mają poruszać się z prędkością nie mniejszą niż 120 km/h. Każdy z nich powinien pomieścić ponad 200 pasażerów, w tym co najmniej 120 na miejscach siedzących.
Jedyny oferent – PTS – przed miesiącem prezentował na targach TRAKO
używany trzyczłonowy spalinowy zespół trakcyjny z rodziny Talent, wyprodukowany przez Bombardier Transportation w pierwszej dekadzie obecnego wieku. Tabor, pozyskany we współpracy z niemieckim poolem Alpha Trains, składa się na razie z 11 takich jednostek.
Każda z nich ma 148 miejsc siedzących (spełnia więc warunki postawione przez Polregio) i jest wyposażona w klimatyzację. Wysokość podłogi w drzwiach (80 cm od główki szyny, ale z wysuwanym stopniem 56 cm od niej) pozwala na eksploatację na większości linii w Polsce. Prawdopodobnie Polregio kupi więc właśnie takie pojazdy.
PTS i Alpha Trains zamierzają także wprowadzić na polski rynek – z myślą o sprzedaży lub wynajmie – kolejnych 78 zespołów spalinowych z rodziny Talent i Lint. Będą one jednak dostępne dopiero w latach 2028-2029, gdy zakończą się kontrakty ich obecnych najemców.